Delovna akcija v Snežni jami

V nedeljo, 15.5.2016, sem planiral akcijo v Dihalniku Keramika. Takrat, ko se gre v jamo, mi ni težko vstati se prej od budilke. Tako sem se tudi tokrat zbudil že nekaj čez šesto uro zjutraj. Mogoče tudi zato, ker sem bil nervozen ali bo dež ali se bo dalo iti kopat. Zunaj je deževalo brez milosti. Tako sem žalostnega obraza šel iskat tolažbo nazaj k punci v posteljo. Razmišljal sem, kam se naj sploh umaknem čez dan, da ji ne bom ukradel pozornosti, ko bi morala delati za študij. Tako sem že skoraj zadremal, ko je zazvonil telefon. Klical je Grega in me vprašal, če grem v Snežno jamo, ker imajo delovno akcijo. Sreča je bila tudi v tem, da sta imela Silvo in Grega težko transportko s karbidkami in sta me vzela zraven, da sem jih nesel do koče pred jamo. Seveda, mala cena za rešitev, da bom lahko v jami.

Ko smo prišli na planino, je lepo snežilo, zima se noče umakniti, še vztraja s svojimi čari. Ko smo se preoblekli v jamarske kombinezone, smo najprej šli očistiti karbidke in nalomiti karbid. Toni in Tone sta skidala stopnice in jih očistila, da so normalno prehodne. Ko smo končali, smo šli v jamo. Z Gregom sva se lotila montiranja reflektorja. Zaradi vlage sva imela malo problemov z razstavljanjem električnih stikal, ki so v jami.

Med tem časom sta Toni in Tone popravljala pot, ki vodi v Ledeno dvorano in pot, ki vodi naprej po jami iz Ledene dvorane. Ta čas so prišli na ogled jame skupina Siddharta z družinami, ki sta jih vodila Jani in Silvo. Ko so se vračali nazaj, so že lahko občudovali Ledeno dvorano pod novo lučjo reflektorja. Med delom mi je Grega razlagal, kako so potekale raziskave pod Ledeno dvorano, ki so sedaj olajšane, ker se je led po robu zelo stalil. No, naslednjič bo treba potisniti nos pod Ledeno dvorano, nujno. Po koncu sva še šla z Gregom narediti nekaj lepih slik.

Mislil sem iti pogledati še skrivnostno luknjo, ampak bi potem slabo spal, ker me bi preganjal tisti lepi zvok, ko se kotali kamen globoko v brezno. Kolikor sem opazil, je Snežna jama zelo dobro pripravljena na začetek sezone. Zato, ko se bo odprla za ogled, ne čakajte in hitro na planino Raduho, kjer sledite tablam, na katerih piše Snežna jama in si oglejte ta lep naravni biser Slovenije. In če boste mislili, da ste prvič videli vse, se boste zmotili. Obiščite jo še enkrat ali večkrat in zmeraj boste videli nekaj novega, kar se vam je prej skrilo. Če ne drugega, boste lahko opazovali spreminjanje ledu. Zato uporabite Google, vtikpajte Snežna jama in dobili boste informacije, kdaj jo obiščete. Slik pa ne glejte, pridite rajši pogledat v živo in se šele tako prepričajte o lepoti jame.

Na akciji so sodelovali: Silvo, Grega, Jani, Toni, Tone, Dani in jaz.

Zapisal: Maks Jamski; Foto: Grega in Sivi

Ni komentarjev:

Objavite komentar