Vranja peč v Ložnici pri Šentilju

Ker me vse bolj zanima jamska fotografija, so moji zadnji cilji povezani predvsem s podzemnim svetom. Ni dolgo, kar sem prišel povsem očaran iz Jazbine pri Rovnjah, že me je vleklo v novo dogodivščino. Ker imam jamarskega znanja premalo, se občasno sam podam v kakšno manj zahtevno jamo. Za Vranjo peč me je navdušila jamarka Alenka Jelen, ki mi jo je toplo priporočala. Ker gre za vodno jamo, voda pa je moj element (rojen sem na dan voda), nisem veliko okleval.

ZAPRTO PLEZALIŠČE PRI POLZELSKEM VHODU V VRANJO PEČ
POTOK KI TECE CEZ JAMO VRANJA PEČ
VHODNI DEL JAME VRANJE PEČI

Turobno nedeljsko jutro sem izkoristil za obisk Vranje peči. Doma sem si prej dobro ogledal zemljevid in fotografije te vodne lepotice. Res je, da to ni Križna jama, ki se ponaša s prekrasnimi kapniki in številnimi jezeri, ima pa lahek dostop in zanimivo ime ter lepo okolico. Nekateri menijo, da so jo poimenovali po številnih vranah, ki so v njej nekoč bivale, drugi prisegajo, da je ime povezano z bližnjo kmetijo Vranek, pod katero sem parkiral. V bližini parkirišča se nahaja sila skromna tabla, kjer piše Vranja peč. Do potoka, ki teče skozi jamo, je le nekaj korakov. Ob nizkem vodostaju gremo brez večjih težav po vodni strugi do vhoda v jamo, seveda če imamo škornje ali visoke planinske čevlje. Po hudem deževju pa vstop v jamo ni priporočljiv. Pri vhodnem delu (velenjska stran) so zapičeni kovinski drogovi, ki nam služijo za oporo in varno hojo. Ker sem fotografsko nekoliko deformiran, sem napravil cel niz fotografij že pri vhodnem delu, nato pa sem se previdno sprehodil globje v jamo. Pazil sem, da nisem hodil po globoki vodi, kajti kljub dobri planinski obutvi, bi ta hitro našla pot do mojih nog.

V JAMI VRANJA PEČ
V JAMI VRANJA PEČ
POGLED IZ JAME VRANJA PEČ

Jama je dolga le 60 m, tako da si lahko dokaj hitro na drugi (polzelski) strani, seveda če ne pretiravaš s fotografiranjem, kar se meni rado dogaja. Pri izhodu se je vame skoraj zaletel netopir, ki sem ga zmotil pri njegovem počitku. Mislim, da sva bila oba malce prestrašena. Na tej strani, kjer se nahaja mogočen vhod, je stena visoka 14 metrov. V previsni steni so si plezalci uredili plezališče s številnimi smermi, žal pa je trenutno plezanje prepovedano. Razloga za zaprtje ne poznam, upam, da tam ne gnezdijo kakšne ogrožene ptice. Malce nad omenjenim vhodom v jamo se nahaja vitek skalni samotar, kjer se proti vrhu prav tako pnejo zanimive plezalne smeri. Po ogledu sem se povzpel na vrh hriba Vranja peč, od koder je zanimiv pogled na zapuščen rudnik boksita, kajti kamnina je lepo rdečkasto obarvana. Nato je sledil spust do potoka, ki teče skozi jamo, potrebno ga je bilo previdno prečiti, pot do avta je bila nato zelo kratka.

V JAMI VRANJA PEČ
VHOD V OPUŠČENI RUDNIŠKI ROV BOKSITA

Za mano je še ena jamarska dogodivščina, na katero me spominjajo številne fotografije in lepo doživetje, upam na še kakšno.

Zapisal: Franci Horvat ; Foto: Franci Horvat

Ni komentarjev:

Objavite komentar