Jamarski vikend z Madžarskimi jamarji

Že med raziskovalnim taboru na Vodotočniku je bilo mogoče zaslediti idejo, da bi prišli na obisk jamarji iz Madžarske. To so prijatelji jamarke "Panke", ki jo je Grega spoznal v Mariboru in jo spodbudil, da je hodila zraven nas. Kar hitro nas je začel Grega obveščat, da so se odločili za obisk. Naprej je bila številka 15 na koncu jih je prišlo 9. Grega je planiral potek dogajanja čez teden, ko sem se jaz veselil, da bom lahko vadil svojo Madžarščino in jim pokazal koliko še imamo za raziskat. Prispeli so v Četrtek 21.10. V poznih nočnih urah. Na klubu smo že čakali Panka, Drejc in jaz. Ko sem videl, da Drejc nosi preproge v klub sem že mislil, da se je Grega zmedel in je mislil, da pridejo begunci. Potem sem ugotovil, da je to samo za zaščito pred mrzlo keramiko.Preden so zlezli v spalke sem jim že pokazal načrt od Klemenškovega pekla in Brezna Presenečenj in jim začel razlagat v obširnih raziskavah, ki se odvijajo v teh jamah. V petek smo imeli že zbujanje ob 07:00. Vsi smo se težko skobacali iz toplih spalk. Ko sem zakuhal močno kavo, je bilo prebujanja že konec, le sem in tja, je kdo zazehal. Ta dan je bila v planu Snežna jama. v Prebold je prišel še naš vodič Silvo v Mozirju smo še pobrali Valerijo, da smo se okrepili Štajerski jamarji. Dan se je razvijal v jesenskih barvah z soncem v nekaj, kar je spodbudilo, da smo ustavili avte in se razvajali v tem prebujanju narave čeprav je bila ura že čez 10:00. Ko smo se naužili prekrasnega razgleda smo se premaknili do parkirišča, kjer smo pot nadaljevali peš do Snežne jame. Že ko smo se začeli spuščat po stopnicah je bilo vprašanje, kako se pleza v kamine z verigo. Ta veriga je služila za fiksiranje ledenega slapa, ki je se je stopil zaradi segrevanja v jami. Mimo ledene dvorane in še naprej po jami so se čudili, kako je szép barlang - lepa jama, kar sem jim vneto skoz govoril. Silvo je med potjo pokazal kamin, ki ga vztrajno plezajo, mesto, kjer so kopali, ko so odkrili zob od morske pesa in na koncu smo prišli v Končno dvorano. Kjer se jama zaključi z podorom. Ker smo imeli še čas je Silvo zavil v Medvedji rov, pokazati kosti Medveda, ki se je v jami med turističnem ogledu izgubil. Zelo sem bil presenečen, kako je Gabi lepo očistila mineral in odlomljen kapnik, vse je opravila z jezikom, kar me je že zamikalo, da bi rekel, da sem tudi jaz umazan a sem rajši uporabil jezik za pomoč pri čiščenju odlomljenega kapnika. Med vračanjem nazaj skozi dveh adrenalinskih prečenj brezen, smo tempo mogoče za, kakšen procent pospešili, saj se je razširila novica v čevapčičih, ki jih je Uroš odlično pripravljal, ko smo se vračali. Iz jame smo pokukali ob 17:00 in se odpravili na piknik. Jaz sem med potjo še pobral Žiga in Filipa, Valerija je pa potem močno zbolela in je ostala doma. Pred klubom se je že zbralo lepa številka jamarjev. Druženje smo začinjali z štorijam, v jamarskih raziskovalnih planih, preučevanje načrta Madžarske jame, ki ji je možno narisati samo tloris. Vse skupaj smo mešali z odličnimi mešanim mesom iz žara - hvala Uroš, kasneje pa še odličnim pečenim kostanjem - hvala Tone. Debate so trajale pozno v noč in smeh je počasi utihnil. Plan za soboto - Brezno presenečenj in Klemenškov pekel. Razdelili smo se v dve skupini, kar je bilo zjutraj videti malo kaotično a se je potem le uredilo. V Brezno presenečenj smo šli Grega, Žiga, Filip, Uroš Ilič, Nik in 6 Madžarov in jaz. Da se nebi samo turistično spustili v jamo smo naredili plan, kaj bomo storili. V jami smo bili razdeljeni v dve skupini. Zadnja skupina, je pred bivakom namestila varovalno vrv, ki veliko olajšala plezanje nazaj, saj v utrujenem stanju je plezanja na prosto, kar težavno. V bivaku so položili drenažno cev, ki omogoča prehod po suhem. Pred 2 prho smo razdrli sidrišče in preopremili, da je lažji spust. Ker smo bili že tako blizu smo se spustili še čez Veliki prepad, kjer smo zaključili ekskurzijo. Zaradi velike skupine smo iz jame pokukali šele ob 20:30, kjer sta ob ognju čakala Grega in Žiga. Uroš in Nik sta odšla prej, kasneje sta se lepo zahvalila, meni za povabilo, Gregu pa za organizacijo. Ko smo prišli na klub so iz Klemenškovega pekle tudi prišle dobre novice. Rok je našel prehod v znani rov. Gabi je dobila torto, ki jo je zelo presenetilo in ganilo, do srca je rekla. V soboto smo, bili že, kar utrujeni, samo v nedeljo smo še imeli plan iti v Sevškovo rupo ali Ravbarjevo brezno. Rok, Katarina in Jerca so jamo, prej opremili pripravili, da smo lahko mi samo skočili notri. Jama jih je razveselila in je bila res pika na i, zaključka tega vikenda. Pošteno utrujeni smo se poslovili in v upanjem, da se te prijateljske vezi, še naprej razvijajo. Rekli smo da je velika možnost, da jih obiščemo mi naslednjo leto. Lepi vikend hvala Grega za organizacijo in ekipi za sodelovanje. Toliko na kratko, ker z Katarino sva že hitela na Dolensko.

Ps zahvala od Panke: Hello, thanks again for the weekend, all of my friends loved it, and they told me many times, that they already understand why I want to stay here :) Pass along our many thanks to the others, speacial thanks for the cake, Gabi was totally surprised and happy. My own speacial thanks goes to Uroš for being the cook on friday ;)
                                                                                                                        Zapisal -  Maks Jamski
Jutro, ko smo se peljali do Snežne jame.
Snežna jama.
Jamarji.
Slikanje senc.
Očiščen kapnik.
Večerja, pek Uroš.
Kostanj.
...
Zabijanja svedrovca za vrv, hvala Nik.
Nameščena drenažna ce, ki omogoča prehod po suhem.
Opremljevalna ekipa v Ravbarjevemu breznu.
Skupinska za slovo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar