Preboj v Sodnek skozi drugi vhod

10.04.2022, nedelja

Na praznično cvetno nedeljo smo se odpravili v Nazarje. Plan je bil, da gremo v Mlinarjev rov, če nas bo dovolj, sicer pa gremo v Sodnek. In nabralo se nas je ravno pravo število za Sodnek.

Rov povezave

Izvir Sodnek smo si prvič ogledali že leta 2015, a smo z raziskavami pričeli leta 2017. Leta 2019 je uspelo Žigu in Filipu premagati vodno ožino in odkrila sta drugi vhod, ki nam bi omogočal umik vodni ožini. Gre namreč za neugoden del, kjer je potrebno zaradi ožine najprej sneti čelado, nato se do nosu potopiti in se pritisniti skozi, nato šele prideš v širše dele. Zato smo leta 2020 pričeli s kopanjem drugega vhoda, ki smo ga poimenovali po lastniku, Davidu.

Do sedaj je bila to že 4. akcija. Najprej sva kopala z Žigom. Nato je kopal Gregi, ampak vhodni del je bil še vedno zelo ozek. Tako sem na tretji akciji jaz najprej skopal vhodni del, da sem lahko sploh prišel do rova, kjer je Gregi končal. Filip je prišel na akcijo malo kasneje, ampak kljub temu sem se zbasal v Gregijev rov in z muko sam zlezel ven, tako je bilo ozko. Ko pa je prispel Filip, sem odšel dol v Sodnek po vodnem rovu, da bi videl, kje bomo skozi dihalnik prodrli v jamo. Skozi vodno ožino nisem prišel, ker mi ni preveč pasalo, da mi iz vode gleda glava samo od nosu gor.

Gregijev ozki rov

Na tokratni četrti akciji sem si dobro ogledal Davidov dihalnik, mesto kopanja in druge možnosti, tako smo se odločili napredovati po levem kraku Davidovega dihalnika. Lea je prekopala in kmalu le zdrsnila skozi. Prišla je v poševno dvorano do vode in tako vstopila v Sodnek skozi drugi vhod. Po nekaj mukah je zlezla nazaj ven. Jaz sem zunaj s strahom poslušal, če je res tako ozko. Ko je končno prilezla ven, sem hitro šel gledat, kako izgleda ožina. Bilo je slabše, kot sem si mislil. Že sam vstop v navpični rov je pustila ozek. Najprej sem tam že skopal ožino, da sem jo prilagodil meram večjih jamarjev. V vertikalni rov sem se zbasal do pasu in nisem se več trudil, da mi bi me gravitacija posrkala proti vodi. Sem se se obrnil ven in rekel, da drugič naj koplje še za nas, večje ljudi. Tako da preboj je za suhe jamarje, drugi bomo še počakali, da nam suhi jamarji še malo odkopljejo ožino. 10. obisk Sodneka smo jubilejno končali s povezavo z drugim vhodom in se veselimo naslednjih raziskav te nazarske vodne krasotice.

Zapisal: Maks Jamski ; Foto: Maks Jamski

Ni komentarjev:

Objavite komentar