Vikend presenečenj

Prvo presenečenje se je pričelo, ko smo šli pogledat jamo, ki je v neposredni bližini centra Vranskega, 200 m od našega doma. Jama se odpira v vogalu pobočja, pod katerim stoji hiša. Tam nas je presenetilo, da se na sosednji parceli, poleg te jame skriva tudi lep kraški izvir »pr Rok«. Temu izviru se bomo posvetili poleti, ko se bo dalo potopiti v vodo. Tokrat smo izmerili in raziskali jamo, ki je ob hiši. Poimenovali so jo lastniki zemljišča, Jama pr Pak, po imenu domačije. Jama naj bi bila tam že, ko je še stala stara hiša in so jo uporabljali za shrambo. Vhodu se vidi, da je bil malo razširjen, ampak kar hitro opaziš, da si prišel v kraško jamo.

Na koncu se jama zapre z zemljo, naj pa bi bila nekdaj daljša, preden se je posula zemlja iz pritočnih rovov. Tam je po stenah tudi polno aktinomicet. Nad glavo se dviga 5-metrski kamin, ki je bil včasih drugi vhod, nato pa se je zasul na vrhu. Poleg se dviga še en kamin, skozi katerega je speljana cev. V sami jami je že polno pajkov in polžev, ki se skrivajo pred zunanjim mrazom. Namerili smo 17 metrov. Med pogovorom smo dobili še namig za nam neznano jamo, ki se skriva za opuščeno tovarno usnja Inde.

Nismo se obotavljali in smo se hitro podvizali proti plezališču in tam ob skalah do vhoda v jamo. Gre za lepo fosilno vodno jamo. Vhod je delno zazidan in tako je jama služila kot nekakšen naravni bunker. Kot »bunker« je znana tudi med domačini. Zato smo jamo poimenovali Jamski bunker nad Vranskim. Na koncu se zatrpano zapre, ampak morda bi se dalo še kaj odkopati. Vsekakor se še vrnemo, saj po videnem sodeč je še nekaj jam na tem območju.

Naslednji dan je sledila že 5. akcija v Breznu presenečenj. Namen je bil, da preverimo še konec Kamina močnih rok. Tam je Bor nazadnje preplezal v 6 metrov dolg meander. Zdelo se mu je na koncu dokaj zaprto. Ampak, ko sva tokrat s Filipom splezala do sem, sva si rekla, da Brezno presenečenj zna presenetiti in je potrebno vtakniti nos vsepovsod. Tako je bilo tudi tokrat. Opazila sva, da je potrebno splezat višje in Filip je našel prehod v meandru. In presenečenje: zopet večji prostori. Poimenovali smo ga Brezno 8 in 3/12. Brezno 8, ker se kamin, po katerem smo dosegli nove dele, nahaja na -180 in 3-krat smo plezali kamin in vstopila sva v nove dele točno ob 12:00.

Sedaj se pomikamo proti vodi in aktivnim delom. Tisti aktivni kamin nismo želeli plezati, ker je moker, zato smo rajši začeli plezati fosilni kamin. In kaže, da se je obrestovalo, saj smo prišli nad vodo. Kaj se še skriva tukaj, bomo ugotovili, ko prinesemo več vrvi. V jami se pojavlja čedalje več skrivnosti, predvsem zakaj se pojavljajo tako veliki stranski prostori. Nekaj novih večjih prostorov nas čaka spodaj v Lačnem grofu, ki smo jih odkrili lani jeseni in še čakajo na raziskave. A smo se odločili, da najprej raziščemo višje dele in jamo sistematično raziskujemo ter počasi prodiramo vse globlje. Takšen pristop se je obrestoval, saj je v zgornjih delih vse manj neznank, ki jih počasi razkrivamo.

Dogajanje v Brezno presenečenj si oglejte na spodnji povezavi: